Toți înscrișii la acest examen de capacitate iși pun această întrebare , așa că m-am gandit să dau un răspuns cât mai scurt și la obiect .
Aruncați un ochi în lista de mai jos și vedeți ce mai trebuie să învățați la română " pe ultima sută de metri ".
***Sfat : Pune-ţi singur cât mai multe întrebări! După ce ai citit odată textul, cel mai bine este să-ţi pui singur întrebări sau să răspunzi la întrebările deja formulate în manual, dacă acestea există. Astfel vei afla ce anume nu ai reţinut şi vei şti exact pe ce trebuie să pui accentul pentru a învăţa mai eficient.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
• Sinonime, antonime, paronime, omonime si neologismele, regionalismele , arhaismele.
• Diftong, triftong, hiat
• Valori morfologice, functii sintactice, cazurile
• Compuneri, derivari , inversiuni
• Idei principale, idei secundare
• Figuri de stil, imagini artistice, versificatie : rima, ritm, masura
• Ortografia, punctuatia
• Sens propriu si figurat
• Modurile de expunere : naratiunea, dialogul, descrierea, monologul [ CLICK ]
• Prop. regenta, subordonatoare, relatile de coordonare si subordonare
• Dezvoltare, contragere
• Exprimarea unei opinii, semnificatia titlului, semnificatia versurilor, caracterizarea unui personaj
• Descriere tip tablou, portret
• Valori morfologice, functii sintactice, cazurile
• Compuneri, derivari , inversiuni
• Idei principale, idei secundare
• Figuri de stil, imagini artistice, versificatie : rima, ritm, masura
• Ortografia, punctuatia
• Sens propriu si figurat
• Modurile de expunere : naratiunea, dialogul, descrierea, monologul [ CLICK ]
• Prop. regenta, subordonatoare, relatile de coordonare si subordonare
• Dezvoltare, contragere
• Exprimarea unei opinii, semnificatia titlului, semnificatia versurilor, caracterizarea unui personaj
• Descriere tip tablou, portret
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"N-ai carte , n-ai parte" |